Σκοπός του ΠΜΣ είναι να παρέχει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές  τεκμηριωμένες ειδικές γνώσεις  σχετικά με τις σύγχρονες προσεγγίσεις  και την έρευνα στο χώρο των γνωστικών πεδίων Κοινωνικής Πολιτικής και  Κοινωνικής Εργασίας. Έμφαση δίνεται στην προαγωγή της διεπιστημονικής  και συγκριτικής έρευνας σε θέματα κοινωνικής μεταρρύθμισης στο πλαίσιο  της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και σε θέματα παρέμβασης για την ισότιμη   συμμετοχή όλων των παιδιών και των νέων στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από  τις φυσικές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες τους, και για  την ευημερία των ίδιων και των οικογενειών τους.

1. Η κατεύθυνση «Κοινωνική Πολιτική - Διαχείριση Κοινωνικών Προγραμμάτων» παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις στη       διαχείριση (management) κοινωνικών προγραμμάτων στους βασικούς    τομείς    της     κοινωνικής    πολιτικής (κοινωνική ασφάλεια,  υγεία,  κοινωνική φροντίδα κ.ά.).   Ο  ειδικότερος  στόχος  της   κατεύθυνσης αυτής είναι η προαγωγή και σύνθεση γνώσεων από τα πεδία της κοινωνικής πολιτικής και διοίκησης, του   δημόσιου   και   ιδιωτικού   management,   της ανάλυσης των οργανισμών και της οικονομικής επιστήμης με  σκοπό  την καλλιέργεια εξειδικευμένης   θεωρητικής   και   εφαρμοσμένης γνώσης σχετικά με την ανάπτυξη και διαχείριση κοινωνικών προγραμμάτων. Η κατεύθυνση αυτή αποσκοπεί στην εξειδίκευση νέου επιστημονικού δυναμικού στον κρίσιμο τομέα της άσκησης κοινωνικής πολιτικής.

2. Η κατεύθυνση «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση» παρέχει εξειδικευμένη  θεωρητική και τεκμηριωμένη γνώση σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών της  κοινωνικής εργασίας με επίκεντρο τη λειτουργία των μονάδων εκπαίδευσης  ως συμμετοχικών, οικο-αναπτυξιακών πλαισίων δράσης διεπιστημονικής και  διακοινοτικής συνεργασίας. Ειδικότεροι στόχοι της είναι η παροχή  ολόπλευρης γνώσης για την πρόληψη-πρώιμη παρέμβαση και συμπερίληψη   "όλων" των μαθητών (παιδιών, εφήβων και εκείνων σε κίνδυνο πρώιμης  διακοπής, ή περιθωριοποίησης) στο σχολείο,  και για την επανάκτηση της  λειτουργικότητας των μαθητών και του περιβάλλοντός τους,  οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού, ύστερα από απώλειες και  πλήγματα που προκαλούν οι καταστάσεις κρίσης και η μακροχρόνια  στέρηση. Η κατεύθυνση αυτή αποσκοπεί στην εξειδίκευση νέου  επιστημονικού δυναμικού (σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί) για τη  στελέχωση των μονάδων εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, των ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ,  ΣΜΕΑ καθώς και των υπηρεσιών κοινωνικής προστασίας, ψυχικής υγείας,  απεξάρτησης και δικαιοσύνης παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων.

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ