Μια Δικτυακή Αποστολή για

τις Δικτυακές Αποστολές!!

Ένα WebQuest για τους φοιτητές του μεταπτυχιακού μαθήματος «Νέες Τεχνολογίες στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής»

 

Εισαγωγή | Αποστολή | Πηγές | Διαδικασία | Συμπέρασμα |


Εισαγωγή

Από το 1995 οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο έχουν μάθει να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καλά χρησιμοποιώντας το πρότυπο του WebQuest για να δημιουργήσουν μαθήματα που στηρίζονται στη διερεύνηση. Όμως τι ακριβώς είναι ένα WebQuest? Πως γίνεται η κατασκευή του? Πως ξέρουμε πότε ένα είναι αξιόλογο και πότε όχι? Ας απαντήσουμε σήμερα σε αυτά τα ερωτήματα...

 



Η Αποστολή

Για να δημιουργήσετε καλά WebQuests, χρειάζεται να αποκτήσετε μια σε βάθος κατανόηση  για τα διαφορετικά τους είδη. Ένας τρόπος να το κάνετε είναι να αναλύσετε κριτικά μερικά με διαφορετικές προσεγγίσεις. Αυτός είναι και ο στόχος σας σήμερα.

  1. Ποια δύο από τα πιο κάτω παραδείγματα των WebQuests είναι τα καλύτερα? Γιατί?
  2. Ποια δύο είναι τα χειρότερα? Γιατί?
  3. Τι σημαίνει για σας «καλύτερο» και «χειρότερο»?

ΑΡΧΗ
 




Πηγές

Τα WebQuests που θα αναλύσετε είναι:

 

Τροφή και θρεπτικά συστατικά

Τι είναι η τροφή και πόσο σημαντική είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό

 

 

Μεσογειακή Διατροφή και Πυραμίδα Διατροφής

Τι συνδυασμούς τροφών περιλαμβάνει η μεσογειακή διατροφή και αν αυτό το διαιτολόγιο ωφελεί την υγεία.

 

Κάπνισμα

 

 

 

Άσκηση, Διατροφή, Παχυσαρκία

 

 

Χειροσφαίριση

 

 

 

Extreme sports

 

 

 

ΑΣΠΑΙΤΕ

Κακόβουλο λογισμικό

Κομικς και διδασκαλία

Τεχνολογία ελέγχων και διαγνώσεων

 

 

Στοιχεία για την κατανόηση των βλαπτικών συνεπειών του καπνίσματος

 

 

Ο ρόλος της άσκησης και της σωστής διατροφής στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας

 

 

Γνωρίστε την χειροσφαίριση

 

 

Κατανόηση των extreme sports

 

 

 

 

 

 

 



Διαδικασία

Πάρετε ένα αντίγραφο του φύλου αξιολόγησης. Θα χωριστείτε σε ομάδες. Μέσα σε κάθε ομάδα ένας από εσάς θα έχει ένα από τους πιο κάτω ρόλους:

Τεχνοκράτες: Δίνετε μεγάλη αξία στο χρόνο. Πιστεύετε ότι πολύς χρόνος χάνεται στα σχολεία σήμερα σε δραστηριότητες όπου δεν επεξηγείται στους μαθητές ακριβώς τι ζητούμε από αυτούς. Για σας, ένα καλό WebQuest είναι αυτό που πετυχαίνει τα περισσότερα στον κατάλληλο χρόνο. Αν το WebQuest είναι σύντομο και διδάσκει κάτι συγκεκριμένο καλά τότε σας αρέσει. Αν είναι μακρόχρονο τότε πιστεύετε ότι πρέπει να πετυχαίνει μια βαθύτερη κατανόηση του θέματος που καλύπτει.

Επικοινωνιολόγοι: Για σας η καλύτερη μάθηση επιτυγχάνεται όταν οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες. Τα WebQuests που προάγουν τη συνεργασία και την ανάγκη για συζήτηση, συνεννόηση και σύμπνοια απόψεων είναι τα καλύτερα. Αν ένα WebQuest θα μπορούσε να λειτουργήσει σε ατομικό επίπεδο τότε δεν σας ενθουσιάζει καθόλου!!

Παιδαγωγοί: Οι ανώτερες γνωστικές δεξιότητες είναι τα πάντα για σας. Πιστεύετε ότι ένα μεγάλο μέρος των σημερινών διδακτικών προσεγγίσεων στηρίζονται στην απομνημόνευση. Για σας ο μόνος λόγος για την εισαγωγής της τεχνολογίας στα σχολεία είναι οι νέοι ορίζοντες που θα επιφέρει στην ανάλυση πληροφοριών και στην αντίληψη των πολλαπλών διαστάσεων των θεμάτων. Η δημιουργικότητα είναι κάτι άλλο που επικροτείτε.

Ειδικοί Πληροφορικής: Λατρεύετε το Διαδίκτυο! Για σας το καλύτερο WebQuest είναι αυτό που καταφέρνει να κάνει την καλύτερη χρήση της τεχνολογίας. Αν έχει ελκυστικά χρώματα, κινούμενες εικόνες και πολλές ενδιαφέρουσες συνδέσεις τότε σας αρέσει. Αν η αξιοποίηση του Διαδικτύου που γίνεται στο WebQuest είναι περιορισμένη τότε προτιμάτε το παραδοσιακό φυλλάδιο!!

 

Ατομικά θα εξετάσετε τα WebQuests που σας δίνονται πιο πάνω και θα καταγράψετε τις παρατηρήσεις σας κάτω από το πρίσμα της ειδικότητάς του ρόλου σας. Πρέπει να είστε σύντομοι. Μην ξοδέψετε πάνω από 5 λεπτά στο κάθε WebQuest.

Όταν όλοι δείτε όλα τα WebQuests τότε γυρίστε στην ομάδα σας και συζητήστε τις παρατηρήσεις σας. Προσοχή ο κάθε ένας στην ομάδα θα έχει διαφορετικά πράγματα να πει. Ακούστε τους προσεκτικά ακόμη και αν διαφωνείτε!!

Συζητήστε μέχρι να φτάσετε σε κάποιες κοινές αποφάσεις για το καλύτερο και το χειρότερο WebQuest. Προσπαθήστε εν τέλει να δείτε ποιο είναι το καλύτερο WebQuest για το μαθητή.

Συνοψίστε τις παρατηρήσεις σας.

ΑΡΧΗΠαρουσιάστε τις στις υπόλοιπες ομάδες.

 


 

 

 

ΑΡΧΗ
Συμπέρασμα

Το καλύτερο WebQuest δεν έχει ακόμα γραφτεί. Που ξέρετε μπορεί να είστε εσείς οι δημιουργοί του!!


 

Τελευταία αναθεώρηση στις 18 Νοεμβρίου 2009, Παναγιώτης Αντωνίου. Based on The WebQuest Page