ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑΛΙΝΑ ΜΠΑΣΟΥΚΟΥΜΙΚΡΗ ΙΧΝΗΛΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΟΥΙΛΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡΠρόταση διδασκαλίας με τη χρήση πολυμέσων στο μάθημα «Στοιχεία Θεατρολογίας» της Α΄ τάξης Γενικού ΛυκείουΗ πολυμεσική εφαρμογή Μικρή ιχνηλασία στον ερωτικό κόσμο των έργων του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (σε συνάρτηση με τη αντίστοιχη θεωρητική τεκμηρίωση που τη συνοδεύει) αποβλέπει στη διερεύνηση των δυνατοτήτων μιας ανανεωτικής και όσο το δυνατό «χειραφετημένης» προσέγγισης στο μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας, ενός γνωστικού αντικειμένου ενταγμένου στο αναλυτικό πρόγραμμα της δευτεροβάμιας εκπαίδευσης (προσφέρεται ως επιλογή στους μαθητές της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου). Αποφεύγοντας εξεζητημένες απαιτήσεις χρήσης των Η/Υ και σχετικές δεξιότητες, απευθύνεται σε μαθητές στοιχειωδώς εξοικειωμένους με τα τεχνολογικά μέσα, τους οποίους παροτρύνει να μελετήσουν τους θεατρικούς κώδικες αξιοποιώντας δύο σημαντικά έργα της σαιξπηρικής δραματουργικής παραγωγής (Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Το ημέρωμα της στρίγγλας), μέσα σε πλαίσιο διαθεματικής οπτικής. Η παρούσα διδακτική δραστηριότητα επιμερίζεται σε ποικίλες προτάσεις επεξεργασίας των παραπάνω έργων, εστιάζοντας στη διττή διάσταση του θεατρικού φαινομένου, ως γραμματειακού είδους και ως βιωματικής καλλιτεχνικής έκφρασης, με απώτερο στόχο την αμιγώς σκηνική πραγμάτωση των κειμένων.Πολυμεσική εφαρμογή Μικρή ιχνηλασία στον ερωτικό κόσμο των έργων του Ουίλλιαμ ΣαίξπηρΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ51. 2. Σκεπτικό επιλογής του θέματος61.2.1.Η αλήθεια στο χώρο του φαντασιακού 61.2.2. Εφηβεία και διάπλαση προσωπικότητας. Η διαμεσολάβηση του λογοτεχνικού κειμένου. Το δραματικό κείμενο και η φύση του71.2.3. Ο έρωτας και η θεατρική του αποτύπωση91. 3. Διδακτικές ανάγκες. Επιδιωκόμενοι στόχοι10132.1. H θεωρία του βιοπαιδαγωγισμού142.2. Νοημοσύνη και πολυμορφία142.3. Το πρότυπο του παιδαγωγικού εποικοδομισμού152.4. Σύγχρονες εποικοδομιστικές εφαρμογές162.5. Θεατρική παιδεία και νέες τεχνολογίες17183.1. Διδακτική μεθοδολογία. Γενικές αρχές και ορισμοί. Θεωρητικά ζητήματα193.2. Η Θεατρολογία ως αυτόνομο επιστημονικό πεδίο203.3. Το θεατρικό φαινόμενο στο σχολείο213.4. Δομή και σύνθεση του εγχειριδίου «Στοιχεία θεατρολογίας». Διδακτικοί στόχοι223.5. Η ενότητα «Το ελισαβετιανό θέατρο και ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ»24264.1. Σελίδα πλοήγησης (αρχική)264.2. Μέρος Α (διαφάνειες 3 έως 17)284.3 Μέρος Β1 (διαφάνειες 18 έως 23)334.3.3 Μέρος Β2 (διαφάνειες 24 έως 36)364.5. Μέρος Β3 (διαφάνειες 37 έως 47)404.6. Μέρος Β4 (διαφάνειες 48 έως 51)424.6. Μέρος Β5 (διαφάνειες 52 έως 63)454.6. Μέρος Β6 (διαφάνειες 64 έως 71)494.6. Μέρος Γ (διαφάνεια 72)514.6. Μέρος Δ (διαφάνειαες 73 έως 78)564.6. Μέρη Ε1 και Ε2 (αποσπάσματα από ταινίες)605. ΕΠΙΛΟΓΟΣ6163Α. ΠΗΓΕΣ63Β. ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ-ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ63Γ. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ63ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ63ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ66Δ. ΠΗΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ POWER POINT66