ΣΙΜΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Eπιστημονικές διαλέξεις - δρώμενα στο Πολυχώρο ΑΙΤΙΟΝ   Το Εργαστήριο Θεάτρου ΠΑΥΣΙΣ, παράλληλα με την κύρια δράση του, που είναι η μελέτη της Παιδαγωγικής του Θεάτρου και της Εμψύχωσης σε επιστημονικό και καλλιτεχνικό πεδίο, οργανώνει για τα μέλη και τους φίλους της Ομάδας Θεάτρου ΠΑΥΣΙΣ σε τακτή βάση την παρακολούθηση καλλιτεχνικών δρώμενων. Από τον φετινό Ιανουάριο εγκαινιάζει επιπλέον σειρά επιστημονικών διαλέξεων-δρώμενων στον Πολυχώρο ΑΙΤΙΟΝ (Τζιραίων 8-10, Μετρό Ακρόπολη, έξοδος Αθ. Διάκου, δεύτερο στενό αριστερά, τηλ: 2130256666), που θα πραγματοποιούνται την τελευταία Πέμπτη κάθε μήνα, με θεματική: Πολιτισμός και Τέχνη.    ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΗΤΡΑΚΑ, ΑΡΧΟΝΤΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ  ΤΙΤΛΟΣ: «ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ»  Ο Μητράκας στο έργο του που εντάσσεται στη νέο-βυζαντινή ζωγραφική εμπνέεται από την ελληνική παράδοση, μυθολογία και ιστορία, θέματα που αποτυπώνει μέσα από μοτίβα της λαϊκής τέχνης και φέρουν τη σφραγίδα των παιδικών βιωμάτων του στη Θράκη. Η εξέλιξη της βυζαντινής ζωγραφικής μέσα από το έργο του καλλιτέχνη και η πρωτοπορία που μπορεί να συντελεστεί μέσα από μια μορφή τέχνης, όπως η βυζαντινή, οι συμβολισμοί και η πνευματικότητα που αποτυπώνονται στο έργο αποτελούν κάποια από τα θέματα της παρουσίασης.   Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τη διάλεξη του κ. Ιωάννη Μητράκα, Βυζαντινού ζωγράφου, Αγιογράφου, Άρχοντα του Οικουμενικού Πατριαρχείου με θέμα: «Βυζαντινή Πρωτοπορία», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26 Μαΐου 2016.                      ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ:          ΙΣΟΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΙΩΝΝΗ ΜΗΤΡΑΚΑ:     ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΙΩ. ΜΗΤΡΑΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΑΖΗ:   Στο καβαλέτο του Ιωάννη Μητράκα, Press Workers:    ΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΙΝΑΡΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΛΕΞΗ ΣΤΟ ΑΙΤΙΟΝ:    Με τους μαθητές της Δ2  τάξης  του 106ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών κατά το σχολικό έτος 2015-2016 στα πλαίσια διαθεματικού σχεδίου εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη επιχειρήσαμε τη συγγραφή ομαδικού παραμυθιού, που βασίστηκε σε έργα του ζωγράφου Ιωάννη Μητράκα. Αρχικά ήρθαμε σ’ επαφή με τις δημιουργίες του καταξιωμένου εικαστικού μέσα από την ιστοσελίδα του στο διαδίκτυο. Κατόπιν από πολυτελή λευκώματα, που ο ίδιος ευγενώς μας παραχώρησε. Τα έργα του επιλέχθηκαν, επειδή μας θύμιζαν αφηγήσεις παραδοσιακών παραμυθιών  με ήρωες παιδιά ή σαν παιδιά, ζώα και φυτά πολύχρωμα. Επιπλέον κάθε φορά που αντικρίζαμε τους χρωματικούς συνδυασμούς των εικόνων του, ταξιδεύαμε σε τοπία με αποχρώσεις της φύσης, του ονείρου, της φαντασίας και του παιχνιδιού. Αλλά και σε στιγμές της ιστορίας, του μύθου και της λαϊκής μας παράδοσης. Επιπλέον τα έργα του υποβάλλουν μια ορισμένη θέαση του κόσμου και του ανθρώπου βασισμένη σε αξίες πανανθρώπινες, τις οποίες τα παιδιά αξίζει να γνωρίσουν.                 ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΑΝΑΠΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ  ΤΙΤΛΟΣ: «ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ»  Εν μέσω κρίσης τοπικής εθνικής και παγκόσμιας που εγκυμονεί τον Τρίτο παγκόσμιο πόλεμο όλων εναντίον όλων, μας απομένει ένα μοναδικό όπλο υπεράσπισης του όλου  ανθρώπου τού πολιτισμού και τής δημοκρατίας ως ανθρωπιάς-φιλανθρωπίας και καλοσύνης. Η παιδεία η καλύτερα ο έρωτας Παιδείας και Σοφίας. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόση ανάγκη εμβάπτισης κατά το σώμα και το πνεύμα στην διαχρονική ελληνική. Παιδεία, δεν γνωρίζω αν υφίσταται και άλλη, από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι το Βυζάντιο και από εκεί μέχρι σήμερα. Αυτή η διαχρονική ελληνική εμπειρία είτε ως αρχαία σοφία είτε ώς χριστιανική αγιότητα και ανιδιοτελής Έρως του προσώπου είναι ο χώρος που πρέπει να εμβαπτίσουμε τα σώματα μας και το πνεύμα μας προκειμένου να καταστούν φορέας παγκόσμιας ειρήνης και ανθρωπιάς παγκόσμιας αναγνώρισης του ανθρώπου και τού Θεού ως πρόσωπο  και όχι ως φύση απρόσωπο και μηχανιστική, αυτόματο και ρομπότ. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε το ένα και μοναδικό έργο...Να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιο Σχολείο Πολιτισμού...όχι τυπικά και παθητικά αλλά ουσιαστικά και ενεργά με την συμμετοχή όλων των ευαίσθητων και αισθαντικών ελλήνων και Φιλελλήνων. Λίγα λόγια για τον Ομιλητή Ο Γεώργιος Παύλος προσπαθεί, μέσα από το εκπαιδευτικό, ακαδημαϊκό, επιστημονικό, φιλοσοφικό και λοιπό κοινωνικό του έργο, να μεταφέρει στην σύγχρονη γενιά, μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, επιστημόνων και ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού ένα προσωπικό βίωμα που άρχισε να τον διακατέχει από μικρό παιδί και να τον κατακλύζει περνώντας ο χρόνος. Η πηγαία, συγκλονίζουσα και λογικά απερίγραπτη χαρά, από την θέα του κόσμου και των ανθρωπίνων προσώπων. Παράλληλα το ίδιο αυτό πηγαίο και αδιάψευστο αίσθημα συνδεόταν με το διαρκές, αυξανόμενο και κυριαρχικό και υπέρτερο του αισθήματος της κόπωσης ,της πείνας η της δίψας, αίσθημα απορίας για το τί είναι αυτό που βλέπουμε, που αγγίζουμε και αντιλαμβανόμαστε με κάθε αίσθηση και κάθε αντίληψη. Έτσι ελπίζοντας να βρει απάντηση και λύτρωση  από αυτά τα βιώματα και τα αισθήματα διαπεραστικής και κυριαρχούσας στο πνεύμα απορίας, σπούδασε φυσικές επιστήμες, ενώ παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών και αργότερα μαθήματα θεολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Συγχρόνως ακολούθησε και άλλες, υπόγειες, διαδρομές αρχικά σε ανατολικές φιλοσοφίες και ασκητικές, ενώ γρήγορα γνώρισε και συνδέθηκε υπαρξιακά με το Άγιον Όρος, το οποίο ενίκησε μέσα του την Άπω Ανατολή και την Άπω Δύση. Ήδη στην φάση επαφής του με τις ανατολικές ασκητικές, φιλοσοφίες και παραδόσεις, η αυθόρμητη και βιωματική σύγκριση των, με τά παιδικά του βιώματα  μέσα στην Θεία Λειτουργία, τον έπεισε πώς η Ελληνική και Ορθόδοξη εμπειρία είναι ασύγκριτα υπέρτερη από κάθε άλλη μορφή φιλοσοφίας θεολογίας η ασκητικής. Ήδη στο υποσυνείδητο  και από τα πρώτο παιδικά του χρόνια, η λέξη Ελλάδα άρχισε να ταυτίζεται με κάτι αναμφισβήτητα αληθινό και μεγάλο, ως ένας Ήλιος, που μπορείς να τον εμπιστευτείς, πως δεν θα δύσει, δεν θα σβήσει και δεν θα εκλείψει ποτέ και για όλη την ανθρωπότητα. Αφού πήρε το δίπλωμα φυσικής συνέχισε επί δυο χρόνια να παρακολουθεί μεταπτυχιακά μαθήματα θεωρητικής  φυσικής στο Πυρηνικό Κέντρο Δημόκριτος ενώ ακολούθως εκπόνησε και υποστήριξε στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης διδακτορική διατριβή στην φυσική Πλάσματος και στην στατιστική φυσική. Πρόσφατα δε εκπόνησε και υποστήριξε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης  διατριβή με φιλοσοφικό  περιεχόμενο σε θέματα γνωσιολογίας, οντολογίας και ανθρωπολογίας. Τις τελευταίες τρείς δεκαετίες διδάσκει μαθήματα φυσικής και φιλοσοφίας σε διάφορες σχολές του ΔΠΘ καθώς και στην μετεκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών. Το ερευνητικό του έργο αφορά στο επιστημονικό πεδίο την θεωρία πολυπλοκότητας και χάους και στο φιλοσοφικό ζητήματα φιλοσοφίας τής επιστήμης, τής παιδείας καί τού πολιτισμού. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από  διακόσιες εργασίες επιστημονικού και φιλοσοφικού περιεχομένου σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και έχει συγγράψει σειρά διδακτικών επιστημονικών βιβλίων και βιβλίων φιλοσοφικού περιεχομένου. Παράλληλα με το ακαδημαϊκό του έργο, ερευνητικό, διδακτικό και συγγραφικό, έχει ασχοληθεί συστηματικά με την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ομογενείς, αλλοδαπούς και μειονότητες. Για τον σκοπό αυτό δημιούργησε με ομάδα συνεργατών του πρότυπη Ολιστική Γλωσσική Βιωματική Μέθοδο και συντόνισε περισσότερα από τριάντα χειμερινά και θερινά σχολεία ελληνικής γλώσσας και ελληνικού πολιτισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στά σχολεία αυτά φιλοξενήθηκαν και εκπαιδεύτηκαν δωρεάν μερικές χιλιάδες νέοι επιστήμονες, φοιτητές, μαθητές και άλλοι από όλο τον κόσμο. Βιβλία γενικού ενδιαφέροντος του ιδίου που κυκλοφορούν είναι: Νόστος Ασύμμετρος Προσώπου, Τοπίο Μυστικό η Γνώση τού Πάθους και του Βάθους, Το φώς και το Ταξείδι και άλλα.  Στην εκδήλωση ο μουσικός και καραγκιοζοπαίκτης Γιάννης Βουλτσίδης παρουσίασε ποιήματα του Ανακρέοντα (από τα Άβδηρα της Θράκης, 6ος αι. π.Χ.). Μουσική: Γιάννης Βουλτσίδης, μετάφραση: Ντίνος  Χριστιανόπουλος.  Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τη διάλεξη του κ. Γιώργου Παύλου, Αναπλ. Καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με θέμα: «Παιδεία για ελεύθερους ανθρώπους: Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο και Σύγχρονος κόσμος», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016.  ΜΕΡΟΣ Α΄                      Σίμος Παπαδόπουλος-Εργαστήριο Θεάτρου "ΠΑΥΣΙΣ", Διάλεξη Γιώργου Παύλου(1) ΜΕΡΟΣ Β΄                      Σίμος Παπαδόπουλος-Εργαστήριο Θεάτρου "ΠΑΥΣΙΣ", Διάλεξη Γιώργου Παύλου(2)  Σύντομο βιογραφικό σημείωμα Ο Γεώργιος Παύλος προσπαθεί, μέσα από το εκπαιδευτικό, ακαδημαϊκό, επιστημονικό, φιλοσοφικό και λοιπό κοινωνικό του έργο, να μεταφέρει στην σύγχρονη γενιά, μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, επιστημόνων και ανθρώπων της τέχνης και του πολιτισμού ένα προσωπικό βίωμα που άρχισε να τον διακατέχει από μικρό παιδί και να τον κατακλύζει περνώντας ο χρόνος. Η πηγαία, συγκλονίζουσα και λογικά απερίγραπτη χαρά, από την θέα του κόσμου και των ανθρωπίνων προσώπων. Παράλληλα το ίδιο αυτό πηγαίο και αδιάψευστο αίσθημα συνδεόταν με το διαρκές, αυξανόμενο και κυριαρχικό και υπέρτερο του αισθήματος της κόπωσης ,της πείνας η της δίψας, αίσθημα απορίας για το τί είναι αυτό που βλέπουμε, που αγγίζουμε και αντιλαμβανόμαστε με κάθε αίσθηση και κάθε αντίληψη. Έτσι ελπίζοντας να βρει απάντηση και λύτρωση  από αυτά τα βιώματα και τα αισθήματα διαπεραστικής και κυριαρχούσας στο πνεύμα απορίας, σπούδασε φυσικές επιστήμες, ενώ παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών και αργότερα μαθήματα θεολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Συγχρόνως ακολούθησε και άλλες, υπόγειες, διαδρομές αρχικά σε ανατολικές φιλοσοφίες και ασκητικές, ενώ γρήγορα γνώρισε και συνδέθηκε υπαρξιακά με το Άγιον Όρος, το οποίο ενίκησε μέσα του την Άπω Ανατολή και την Άπω Δύση. Ήδη στην φάση επαφής του με τις ανατολικές ασκητικές, φιλοσοφίες και παραδόσεις, η αυθόρμητη και βιωματική σύγκριση των, με τά παιδικά του βιώματα  μέσα στην Θεία Λειτουργία, τον έπεισε πώς η Ελληνική και Ορθόδοξη εμπειρία είναι ασύγκριτα υπέρτερη από κάθε άλλη μορφή φιλοσοφίας θεολογίας η ασκητικής. Ήδη στο υποσυνείδητο  και από τα πρώτο παιδικά του χρόνια, η λέξη Ελλάδα άρχισε να ταυτίζεται με κάτι αναμφισβήτητα αληθινό και μεγάλο, ως ένας Ήλιος, που μπορείς να τον εμπιστευτείς, πως δεν θα δύσει, δεν θα σβήσει και δεν θα εκλείψει ποτέ και για όλη την ανθρωπότητα. Αφού πήρε το δίπλωμα φυσικής συνέχισε επί δυο χρόνια να παρακολουθεί μεταπτυχιακά μαθήματα θεωρητικής  φυσικής στο Πυρηνικό Κέντρο Δημόκριτος ενώ ακολούθως εκπόνησε και υποστήριξε στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης διδακτορική διατριβή στην φυσική Πλάσματος και στην στατιστική φυσική. Πρόσφατα δε εκπόνησε και υποστήριξε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης  διατριβή με φιλοσοφικό  περιεχόμενο σε θέματα γνωσιολογίας, οντολογίας και ανθρωπολογίας. Τις τελευταίες τρείς δεκαετίες διδάσκει μαθήματα φυσικής και φιλοσοφίας σε διάφορες σχολές του ΔΠΘ καθώς και στην μετεκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών. Το ερευνητικό του έργο αφορά στο επιστημονικό πεδίο την θεωρία πολυπλοκότητας και χάους και στο φιλοσοφικό ζητήματα φιλοσοφίας τής επιστήμης, τής παιδείας καί τού πολιτισμού. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από  διακόσιες εργασίες επιστημονικού και φιλοσοφικού περιεχομένου σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και έχει συγγράψει σειρά διδακτικών επιστημονικών βιβλίων και βιβλίων φιλοσοφικού περιεχομένου. Παράλληλα με το ακαδημαϊκό του έργο, ερευνητικό, διδακτικό και συγγραφικό, έχει ασχοληθεί συστηματικά με την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ομογενείς, αλλοδαπούς και μειονότητες. Για τον σκοπό αυτό δημιούργησε με ομάδα συνεργατών του πρότυπη Ολιστική Γλωσσική Βιωματική Μέθοδο και συντόνισε περισσότερα από τριάντα χειμερινά και θερινά σχολεία ελληνικής γλώσσας και ελληνικού πολιτισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στά σχολεία αυτά φιλοξενήθηκαν και εκπαιδεύτηκαν δωρεάν μερικές χιλιάδες νέοι επιστήμονες, φοιτητές, μαθητές και άλλοι από όλο τον κόσμο. Βιβλία γενικού ενδιαφέροντος του ιδίου που κυκλοφορούν είναι: Νόστος Ασύμμετρος Προσώπου, Τοπίο Μυστικό η Γνώση τού Πάθους και του Βάθους, Το φώς και το Ταξείδι και άλλα.  Άρθρα σε Συνέδρια:  Παύλος, Γ. (2014). Παγκόσμια παιδεία για ελεύθερους ανθρώπους: Η διαχρονική παγκοσμιότητα και ενότητα του Ελληνικού πνεύματος, παιδείας και πολιτισμού. Στο Σ. Παπαδόπουλος (επιμ.), Πρακτικά (e-book) της Επιστημονικής Διημερίδας (31.5-1.6.2014): Η Σύνοδος των Τεχνών στο σημερινό Σχολείο (σσ. 61-68). Αλεξανδρούπολη [ISBN: 978-960-93-6446-1] http://theduarte.org   Παύλος, Γ. (2015). Παιδεία και κρίση. Στο Σ. Παπαδόπουλος (επιμ.), Πρακτικά (e-book) της Επιστημονικής Ημερίδας (21.6.2015): Τέχνη και Πολιτισμός στο Σχολείο του 21ου αιώνα (σσ. 97-116). Αλεξανδρούπολη [ISBN: 978-618-82644-0-3 ] http://theduarte.org      Παύλος, Γ. (2016). Παιδεία για ελεύθερους ανθρώπους: Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο και Σύγχρονος κόσμος. (28.1). Πολυχώρος Αίτιον, Αθήνα.     Σας προσκαλούμε την Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016 στις 7.30 μ.μ., στην έκτη συνάντηση της σειράς, στη διάλεξη των μελών του Εργαστηρίου   α) της κ. Κωνσταντίνας Γιαννακάκη, Εκπαιδευτικού και Μεταπτυχιακής Φοιτήτριας στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: «Η δύναμη της αγάπης στο έργο του Oscar Wilde».  Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ OSCAR WILDE   Ο Οscar Wilde, ως κύριος εκπρόσωπος του καλλιτεχνικού φαινομένου του Αισθητισμού στην Αγγλία και συγγραφέας, έχει γράψει δοκίμια  για την τέχνη, πλήθος θεατρικά έργα, μυθιστορήματα, ποιήματα, διαλέξεις για τον αισθητισμό, κριτικές σε έντυπα όπως η Pall Mall Gazette και η Dramatic Review, καθώς και παραμύθια, δημοσιευμένα το 1888 σε έναν τόμο με τίτλο «Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας και άλλες ιστορίες». Σε όλα αυτά τα έργα, σημείο συνάντησης είναι η αγάπη και οι διαστάσεις της, έτσι όπως αποτυπώνονται στη χριστιανική διδασκαλία, στο σοσιαλισμό, στην κοινωνική αλληλεγγύη, στη φιλοσοφία του Πλάτωνα, στη δημοκρατική πολιτική. Η αληθινή αγάπη υπερβαίνει το ναρκισσισμό και γίνεται πρώτιστα αγάπη για τον εαυτό, μετά αγάπη για τους γονείς ως κυρίαρχα πρότυπα, αγάπη για το Θεό, αγάπη για το συνάνθρωπο. Η θεραπευτική δύναμη της αγάπης είναι τεράστια, αν λάβουμε υπόψη ότι είμαστε κοινωνικά όντα και ότι υποφέρουμε από το άγχος του διαχωρισμού μας από τον κόσμο. Η αγάπη θα πρέπει να είναι το φάρμακό μας απέναντι στις σκληρές προκλήσεις της σύγχρονης δυτικής καπιταλιστικής κοινωνίας, όπου αξίες σαν κι αυτή εξαφανίζονται μπροστά στο βωμό του χρήματος και της ύλης.   Σύντομο βιογραφικό σημείωμα  Η Κωνσταντίνα Γιαννακάκη είναι διορισμένη δασκάλα Ειδικής Αγωγής στο χώρο της  α΄θμιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ασχολείται  καλλιτεχνικά και ερευνητικά με το θέατρο και τη φιλοσοφία, ως προπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών και παράλληλα ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια του τομέα Φιλοσοφίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.   β) του κ. Παναγιώτη Σιακαμπένη, Εκπαιδευτικού, με θέμα: «Σπάσε τη συνήθεια να είσαι ο εαυτός σου. Από καταναλωτής, γίνε δημιουργός του νέου εαυτού σου».
Loading
Made with Xara  © 2011 Σίμος Παπαδόπουλος  Ζωγράφος:Δήμητρα Λαμπρέτσα  developed by Νίκος Μηνάογλου
Πίνακας Ανακοινώσεων
περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα περισσότερα   περισσότερα
Τελευταία ενημέρωση:24/07/2016
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΕΜΨΥΧΩΣΗ
14Η ΜΕΡΑ - ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ/ περίοδος 2016- 2017
Εργαστήριο Θεάτρου  ΠΑΥΣΙΣ
Παρουσίαση Βιβλίου Επισκεφτείτε το Blog  του  Εργαστηρίου Θεάτρου  ΠΑΥΣΙΣ Το θέατρο  στην εκπαίδευση  και την εμψύχωση
Εημερωθείτε για τα νέα και τις δραστηριότητές μας  μέσω του Facebook.
Caption text
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΑΥΣΙΣ
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα  Ο Ιωάννης Μητράκας είναι Θραξ. Σπούδασε στη Σχολή Πρόνοιας της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων και εργάστηκε ως κοινωνικός λειτουργός και Προϊστάμενος Διοικητικο-οικονομικής Μέριμνας στην Ασφάλιση Προσωπικού στη ΔΕΗ.   Από την πρώτη έκθεση των έργων του το 1970 με τη σειρά «Λιγνιτωρύχοι» μέχρι σήμερα είναι διαρκής η παρουσία του με εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2002 ολοκλήρωσε τον τοιχογραφικό διάκοσμο στον ναό του Απόστολου Παύλου στο Σαμπεζύ της Γενεύης. Για τα 2000 χρόνια της Χριστιανοσύνης φιλοτέχνησε τις εικόνες  για τη σειρά γραμματοσήμων του Οικουμενικού Πατριαρχείου που εκδόθηκαν από τα ΕΛΤΑ με τίτλο «Αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων Β-2000 από Χριστού». Το έργο του διακρίνεται για το γνήσιο προσωπικό του ύφος και εντάσσεται στο πλαίσιο μιας νέο-βυζαντινής ζωγραφικής, την οποία εξελίσσει δημιουργικά χωρίς να την αποκόπτει από τις ρίζες της. Σε όλο το έργο του ανακαλεί βιώματα και μνήμες από την αγαπημένη του Θράκη, εμπνέεται από την ελληνική ιστορία και μυθολογία, από μοτίβα της λαϊκής τέχνης, από σύγχρονους προβληματισμούς.  Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε 100 εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό: Νέα Υόρκη, Γενεύη, Παρίσι, Σόφια, Φιλιππούπολη, Οικουμενικό Πατριαρχείο, Μεγάλη του Γένους Σχολή και Ζωγράφειο Σχολή Κωνσταντινούπολης. Στην Ελλάδα έργα του βρίσκονται σε δημόσια μουσεία και συλλογές: Εθνική Πινακοθήκη, Βυζαντινό Μουσείο, Μουσείο Μπενάκη, Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, Μουσείο Γουλανδρή, Μουσείο Βορρέ, στην Πινακοθήκη Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε Δημοτικές Πινακοθήκες Αθηνών, Θεσσαλονίκης, κ.ά.στην Πινακοθήκη Lacité etlesnaïfs στο Παρίσι, στην Εθνική Πινακοθήκη Βουλγαρίας.  Τον Νοέμβριο 2015 πραγματοποιήθηκε ημερίδα για το έργο του στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο.  Έχει εκδώσει δέκα βιβλία.
Συνδέσεις